ادغام روابط عمومی و دیجیتال مارکتینگ

روابط عمومی و دیجیتال مارکتینگ دو واحدی هستند که اگر قدری در فعالیت‌هایشان ریز شوید، هم‌پوشانی‌های زیادی مشاهده خواهید کرد. هماهنگی و ترکیب این دو می‌تواند باعث استفاده بهینه از منابع شود و در نتیجه، درآمد برند را افزایش دهد.

مثلا همانطور که احتمالا بدانید هدف روابط عمومی این است که داستان بگوید و برند شما را در چشم مصرف‌کنندگان خوب جلوه دهد. اما چرا از دیجیتال مارکتینگ برای تعریف داستان خود استفاده نمی‌کنیم؟

بازاریابی محتوایی یکی از کلیدی‌ترین شیوه‌های دیجیتال مارکتینگ است که در این زمینه، خیلی خوب می‌تواند به کمک روابط عمومی بیاید.

یا ایمیل مارکتینگ که برای ارتباط مستقیم‌تر یک راه عالی است. از طریق ایمیل می‌توانید داستان‌های خود را شخصی‌سازی شده در اختیار مخاطبان قرار دهید و بر آنها تاثیر بیشتری بگذارید.

از مهم‌ترین وظایف روابط عمومی ارسال خبر و گزارش برای خبرگزاری‌ها و وبسایت‌های خبری است تا جامعه را از اتفافات و نقش‌های کلیدی سازمان باخبر کند.

اگر بعد از اینکه کارشناس روابط عمومی با استفاده از تکنیک‌های خبرنویسی خبر یا گزارش خود را نوشت، این متن به دست یک کپی‌رایتر (کسی که متخصص نوشتن متن‌های تاثیرگذار است) برسد و او بتواند میزان تاثیرگذاری این متن را افزایش دهد یا در بخش‌های مناسبی از گزارش، از برند  و محصولات صحبت کند، احتمالا نتیجه چیز دیگری خواهد بود.

حالا اگر همان متن به دست یک کارشناس سئو برسد، و متن را برای موتور جست‌وجو بهینه کند، احتمال دیده شده گزارش تاثیرگذار سازمان، افزایش پیدا خواهد کرد.

با یک تیر چند نشان زده می‌شود. هم خبر منتشر می‌شود، هم در ذهن‌ها می‌ماند و هم به دست طیف گسترده‌تری از مخاطبان می‌رسد.

کاری که باید انجام دهید این است که با تیم‌های روابط عمومی و دیجیتال مارکتینگ خود در مورد اهدافشان صحبت کنید و بفهمید در کدام هدف همسو هستند و سپس آنها را برای یک اجرای مشترک آماده کنید.

این مطلب بخشی از یک مقاله بزرگتر بود. برای مطالعه مقاله کامل، کلیک کنید.