روز ارتباطات و روابط‌عمومی گرامی‌باد

روز ارتباطات و روابط عمومی گرامی باد

«روابط عمومی یک شغل اداری نیست، یک شوق اداری است!»

این جمله را حمید نطقی، پدرعلم روابط عمومی ایران درباره این جایگاه شغلی گفته است. جمله‌ای کوتاه و ساده، اما روشن و پر مفهوم که می‌توان آن را تعریف دقیقی از روابط عمومی دانست. این تعریف نشان می‌دهد که با وجود دغدغه‌های فراوان شغلی، مسئولیت بالا و وظایف متعدد، روابط عمومی جایگاهی آمیخته با تخصص، پویایی و عشق است. این سه ویژگی در کنار هم علاوه بر اینکه به روابط عمومی اعتبار می‌دهند، می‌توانند چارچوب محکم موفقیت، امید و هماهنگی را برای سازمان به ارمغان ‌آورند.

مسئول روابط عمومی در شرایط سخت، با ابزارهای متفاوتی مانند استفاده از تکنولوژی، پایش اخبار و در سال‌های اخیر با پایش شبکه‌های اجتماعی، به دنبال راهی برای موفقیت‌های جدید سازمانی است. دغدغه‌ی او اما تنها منحصر به روزهای سخت نیست؛ بلکه در روزهای خوش و لحظه‌های آرام، دغدغه‌ی برگزاری درست مراسم‌ها و اجرای بی نقص برنامه‌های تدوین شده را دارد. مسئول روابط عمومی در این جایگاه ممکن است ناامید شود، اما طولی نمی‌کشد که انگیزه و امید را جایگزین این دلسردی می‌کند. او می‌داند که یکی از مهم‌ترین نبض‌های حیاتی سازمان از اتاق روابط عمومی می‌گذرد و به همین دلیل است که ایجاد نیروی محرکه برای همه‌ی کارکنان شرکت (فارغ از رده شغلی) را رسالت خود می‌داند.

27 اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی است. تاریخی که تنها یک مناسبت ساده‌ی حک شده در تقویم نیست؛ بلکه روزی برای شناخت این جایگاه شغلی و تقدیر از آن است.

ما در نیوزهاب این روز را صمیمانه به خانواده‌ی بی شمار روابط عمومی تبریک می‌گوییم و قدردان شما برای ایجاد همدلی، عشق و هدفمندی در سازمان هستیم.