در تعریف ساده، مدیریت رسانه های اجتماعی یعنی: مدیریت کردن فعالیتهایی که در شبکه های اجتماعی انجام میشود. از انتخاب استراتژی و انتخاب موضوع برای محتوا گرفته تا تولید یا سفارش محتوا و انتشار. سپس تجزیه و تحلیل این فعالیتها و بهبود فرایندها و در نهایت تعامل با مخاطبان.
شما میتوانید همه این کارها را خودتان انجام دهید، یا بخشی از آن را برونسپاری کنید. همچنین میتوانید از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی کمک بگیرید.
ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی
برای مدیریت شبکه های اجتماعی میتوانید روی کمک ابزارها حساب کنید. بعضی از این ابزارها به قدری کار شما را راحت میکنند که علاوه بر تجربهی بهتر، بهرهوری خود را افزایش دهید.
این ابزارها در تمامی مراحل برنامهریزی، انتشار، پاسخ به کامنتها و تحلیل و آنالیز پستها میتوانند به شما کمک کنند.
مهمترین کمکی که ابزارها قرار است به شما بکنند، برنامهریزی است. کاری که تقویم محتوایی برای شما انجام میدهد.
شما در تقویمی که در ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی وجود دارد، پستهای خود را زمانبندی میکنید تا در زمان تعیینشده منتشر شوند.
برای تقویم محتوایی از اکسل یا گوگل کلندر هم میتوانید استفاده کنید. ما در نیوزباکس از سیستم مدیریت دانش کانفلوئنس استفاده میکنیم.
در کانفلوئنس محتواها را بارگذاری میکنیم و لینک آن را با افراد تیم به اشتراک میگذاریم تا هر کس بتواند بر اساس وظیفهی خود آن را تغییر یا بهبود دهد.
همچنین تقویم محتوایی هر ماه را پیش از شروع ماه آماده میکنیم و بر اساس آن شروع میکنیم به تولید محتوا و پس از آماده شدن محتوا، تیک آن را میزنیم و به سراغ محتوای بعدی میرویم.
این برنامه هم برای محتوای وبلاگ است و هم پستهای شبکه های اجتماعی.
در این برنامه روزهای خاص و رویدادهای مرتبط را هم گنجاندهایم تا در تولید محتوا یا برگزاری کمپینها از آنها استفاده کنیم.
ما از ابزارهای آنالیز لینکدین، اینستاگرام و توییتر برای تجزیه و تحلیل روند خود استفاده میکنیم.
در ادامه 3 ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی را به شما معرفی میکنیم. با این ابزارها در زمان خود صرفهجویی کنید و بهرهوری خود را بالا ببرید:
● بافر Buffer
بافر یک ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی عالی برای کسبوکار شماست. شرکتهای بزرگی مانند مایکروسافت و ترلو برای مدیریت شبکه های اجتماعی خود از این ابزار استفاده میکنند.
بافر در نسخه رایگان خود به شما امکان می دهد تا 10 پست را در سه شبکه اجتماعی زمانبندی و منتشر کنید.
صف انتشار، پاسخ دادن، تجزیهوتحلیل و اضافه کردن تیم ویژگیهای مهم بافر هستند.
● اسپروت سوشال Sprout Social
اسپروت سوشال یکی از برترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی است که میتوانید با آن در فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین پست منتشر کنید.
تجزیه و تحلیل، صندوق پیام، رصد شبکه های اجتماعی و اینگیجمنت ویژگیهای مهم اسپروت سوشال هستند.
● هوت سوییت Hootsuite
هوت سوییت یکی از قدیمیترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی است و به فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب و وردپرس متصل میشود.
برنامه زمانبندی، انتخاب محتوا، تجزیهوتحلیل و قابلیت دسترسی به تیم برخی از ویژگیهای هوت سوییت است.
برای مطالعه متن کامل روی «مدیریت شبکه های اجتماعی همراه با معرفی 3 ابزار» کلیک کنید.