کامنت مارکتینگ چیست؟

با توجه به جدید بودن این مفهوم، تعریف‌های زیادی برایش وجود دارد اما به زبان ساده:

کامنت مارکتینگ روشی از بازاریابی آنلاین است که در آن برای جذب مخاطب جدید، برای جلب اعتماد، ایجاد ارتباطات جدید، برای تاثیرگذاری روی نظر مخاطبان و…، اقدام به انتشار نظر در سایت و شبکه‌های اجتماعی دیگران می‌کنیم.

کامنت مارکتینگ چیست؟

نکاتی برای اجرای بهتر کامنت مارکتینگ

می‌خواهم به نکاتی اشاره کنم که دانستنش باعث می‌شود بازخورد بهتری از کامنت مارکتینگ بگیرید:

1- بی‌هدف جلو نروید

قبل از اینکه حتی یک کامنت در سطح وب منتشر کنید، لطفا ابتدا از خودتان بپرسید که هدف من از کامنت مارکتینگ چیست؟

جلب توجه صاحب پیج؟ پس احتمالا باید نظری بدهید که باعث افزایش رضایتش شود. مثلا زیر پست آموزشی‌اش، از این بگویید که شما هم تجربه مشابهی داشته و از این تکنیک کمک گرفته‌اید و واقعا تکنیک خوبی است.

اگر به فکر جلب توجه مخاطبان هستید، نظری طنز یا آموزشی بدهید که لایک زیادی خورده و بیشتر دیده شود.

اگر به دنبال معرفی مستقیم یک محصولید، ابتدا مطمئن شوید که موضوع پست واقعا مرتبط است و سپس به عنوان یک راهکار اضافه، جایگزین، یک تجربه و… در مورد استفاده از محصول مورد خودتان بگویید.

2- اول باشید!

مخصوصا اگر هدف‌تان بازاریابی اینستاگرام است، اهمیت زیادی دارد که بتوانید در همان ابتدای انتشار یک پست، نظرتان را بنویسید. به این ترتیب بسیار بیشتر دیده می‌شوید.

برای رسیدن به این هدف، ابتدا پیج‌های مورد نظرتان را فالو کرده و سپس در تنظیمات تعیین کنید که به محض انتشار پست در آنها، برای شما نوتیفیکیشن ارسال شود.

به این ترتیب زود از انتشار پست جدید خبردار شده و پایین آن نظرتان را می‌نویسید.

3- داستان تعریف کنید!

تجربه ثابت کرده احتمال اینکه صاحب پیج یا حتی صاحب وب سایت نظر تک‌کلمه‌ای شما را حذف کند، بسیار بیشتر از این است که نظر چند جمله‌ای‌تان را از بین ببرد.

بنابراین هم برای کاهش احتمال حذف شدن نظر و هم برای بیشتر دیده شدن، کامنت طولانی‌تری بنویسید.

مخصوصا اگر بتوانید در کامنت از یک تجربه یا داستان سخن بگویید که باعث جلب توجه‌ها شود، بهترین انتخاب را داشته‌اید.

4- با ملایمت، به حاشیه بروید!

احتمالا خودتان می‌دانید که امروز و مخصوصا در دنیای وب، چقدر مخاطبان به حاشیه‌ها واکنش نشان می‌دهند. این یعنی یک نظر حاشیه‌ای شما می‌تواند باعث شود چند برابر حالت عادی دیده شوید.

اما خب حواس‌تان باشد که شما نماینده یک برند هستید و اگر زیادی به حاشیه بروید، ممکن است تاثیر عکس بگذارد. بنابراین ترجیحا روی موضوعی حاشیه‌سازی کنید که اغلب مخاطبان هم در آن با شما هم‌نظر باشند و تاییدتان کنند.

5- با آنهایی که نباید، دهان به دهان شوید!

زیر بسیاری از پست های اینستاگرامی، افرادی هستند که نظرات بدی نوشته‌اند. افرادی که توهین کرده، حرف های خلاف نظر عموم می‌نویسند و… .

اغلب مخاطبان دوست دارند نظر منفی‌شان نسبت به نظر این افراد را ابراز کنند اما قبل از انتشار نظرشان، ابتدا نظر بقیه کاربرانی که به این افراد جواب داده‌اند را می‌خوانند.

بنابراین اگر چنین نظرات منفی و بدی مشاهده کردید، فرصت را غنیمت بشمرید و با نوشتن یک پاسخ نسبتا ملایمت‌آمیز و تاثیرگذار، بیشتر در معرض توجه قرار بگیرید.

این برشی بود از مقاله «کامنت مارکتینگ | تکنیک‌های کم‌هزینه‌ترین روش بازاریابی مدرن!» از مجله نیوزباکس. برای مطالعه متن کامل مقاله کلیک کنید.