1- شناخت مخاطب
با شناخت مخاطبهایتان میتوانید رویدادتان را از کانالهای درست تبلیغ کنید و محتوای مرتبط و مناسبی ارائه بدهید.
2- دستوپا کردن تیم و اختصاص دادن بودجه
برای پیشبرد درست کارها یک جلسه برگزار کنید و در آن، وظیفه هر فرد یا هر تیم را مشخص کنید. همچنین، در این جلسه درباره بودجه صحبت و پیشبینی کنید که به چقدر هزینه نیاز دارید.
3- انتخاب پلتفرم
در انتخاب پلتفرم به چند فاکتور دقت کنید:
- تعداد شرکتکنندگان
- امکانات موردنیاز مانند تخته، به اشتراک گذاشتن تصویر یا فیلم، امکان نوشتن، نظرسنجی، چت عمومی و خصوصی و تقسیمبندی شرکتکنندگان و اختصاص اتاقهای مختلف به آنها.
- پشتیبانی پلتفرم
4- انتخاب موضوع و تولید محتوا
برای اینکه محتوای شما ارزشمند باشد، باید چیز جدیدی بگویید. تجربههای شما منبع اطلاعات جدید و ارزشمند هستند.
5- تبلیغات و اطلاعرسانی
تبلیغات در فضاهای مختلف مانند:
- سایت پلتفرم برگزاری رویداد
- در شبکههای اجتماعی و صفحه اصلی یا در بین مقالات سایت خودتان
- تبلیغات ایمیلی
- تبلیغات با کمک افراد پرمخاطب (اینفلوئنسر مارکتینگ)
- تبلیغات گوگل (Google Ads)
- تبلیغات بنری
6- ثبتنام
در دریافت اطلاعات مهم مانند ایمیل و شماره تلفن دقت کنید. این اطلاعات برای شما ارزشمند هستند.
7-تست کردن
پیش از برگزاری، یک اجرای تستی با اعضای تیم یا حتی یک رویداد رایگان داشته باشید.
8- رصد شبکههای اجتماعی
همزمان با برگزاری رویداد و بعد از آن، میتوانید با استفاده از نیوزباکس، رصد کنید و ببینید که مخاطبان، در شبکههای اجتماعی دربارۀ شما چه گفتهاند.
این چکیدهای بود از مقاله چک لیست برگزاری رویداد آنلاین؛ از برنامهریزی تا اجرا. کلیک کنید و آن مقاله کامل را بخوانید.