9 قدم برای برگزاری رویداد آنلاین

1- شناخت مخاطب

با شناخت مخاطب‌هایتان می‌توانید رویدادتان را از کانال‌های درست تبلیغ کنید و محتوای مرتبط و مناسبی ارائه بدهید.

2- دست‌وپا کردن تیم و اختصاص دادن بودجه

برای پیشبرد درست کارها یک جلسه برگزار کنید و در آن، وظیفه هر فرد یا هر تیم را مشخص کنید. همچنین، در این جلسه درباره بودجه صحبت و پیش‌بینی کنید که به چقدر هزینه نیاز دارید.

3- انتخاب پلتفرم

در انتخاب پلتفرم به چند فاکتور دقت کنید:

  • تعداد شرکت‌کنندگان
  • امکانات موردنیاز مانند تخته، به اشتراک گذاشتن تصویر یا فیلم، امکان نوشتن، نظرسنجی، چت عمومی و خصوصی و تقسیم‌بندی شرکت‌کنندگان و اختصاص اتاق‌های مختلف به آن‌ها.
  • پشتیبانی پلتفرم

4- انتخاب موضوع و تولید محتوا

برای اینکه محتوای شما ارزشمند باشد، باید چیز جدیدی بگویید. تجربه‌های شما منبع اطلاعات جدید و ارزشمند هستند.

5- تبلیغات و اطلاع‌رسانی

تبلیغات در فضاهای مختلف مانند:

  • سایت پلتفرم برگزاری رویداد
  • در شبکه‌های اجتماعی و صفحه اصلی یا در بین مقالات سایت خودتان
  • تبلیغات ایمیلی
  • تبلیغات با کمک افراد پرمخاطب (اینفلوئنسر مارکتینگ)
  • تبلیغات گوگل (Google Ads)
  • تبلیغات بنری

6- ثبت‌نام

در دریافت اطلاعات مهم مانند ایمیل و شماره تلفن دقت کنید. این اطلاعات برای شما ارزشمند هستند.

7-تست کردن

پیش از برگزاری، یک اجرای تستی با اعضای تیم یا حتی یک رویداد رایگان داشته باشید.

8- رصد شبکه‌های اجتماعی

همزمان با برگزاری رویداد و بعد از آن، می‌توانید با استفاده از نیوزباکس، رصد کنید و ببینید که مخاطبان، در شبکه‌های اجتماعی دربارۀ شما چه گفته‌اند.

این چکیده‌ای بود از مقاله چک لیست برگزاری رویداد آنلاین؛ از برنامه‌ریزی تا اجرا. کلیک کنید و آن مقاله کامل را بخوانید.