در اینجا، با راهنمای عملی استفاده از ChatGPT در بازاریابی و روابط عمومی آشنا خواهید شد و نحوه بهرهگیری از این فناوری برای ارتقاء کسب و کار خود را خواهید آموخت.
استراتژیهای کلیدی برای مدیریت بحران برند
فرض کنید شما مدیر یک شرکت فناوری هستید و به تازگی محصولی جدید به بازار ارائه کردهاید که باعث به وجود آوردن شهرت زیادی برای شما شده است. حال خبری منتشر شده که با مشکلات امنیتی مواجه است و اطلاعات شخصی مشتریان در معرض خطر است. در چنین حالتی شما با یک بحران مواجه شدهاید.
تاکتیکهایی برای ورود به اکسپلور اینستاگرام
هیچ دو صفحهی اکسپلور اینستاگرام شبیه به هم نیست. اکسپلور اینستاگرام هر کاربر بر اساس علایقش ساخته میشود و پستهایی را به او نشان میدهد که امکان دارد کاربر بخواهد آن را دنبال کند. برای مثال کسی که به ورزش علاقه دارد، اکسپلور او پر از ویدوها و پستهای ورزشی است. این مهمترین مزیت برای برند شماست. رفتن به صفحهی اکسپلور اینستاگرام مخاطبان شما تبلیغاتی است که نیازی نیست برای آن هزینه کنید. شما میتوانید با مخاطبان هدفی که محتوای شما را دوست دارند اما تا آن موقع شما را دنبال نمیکردند ارتباط بگیرید و به این ترتیب آگاهی از برند را افزایش بدهید.
نقش روزنامهنگاری برند در ایجاد شهرت جهانی برندهای بزرگ
فرض کنید قرار است یک گوشی همراه بخرید و اطلاعات زیادی از گوشیهای همراه و امکانات آنها ندارید. سردرگم هستید و از اینکه برندها صرفا بر روی ویژگیهای محصول خود تمرکز میکنند کلافه شدهاید. ترجیح میدهید اطلاعات جامع و قابل اعتمادی از گوشیهای همراه داشته باشید تا بتوانید محصولی را انتخاب کنید که نیاز شما را به درستی برآورده کند. برای همین یا به سراغ اطرافیان خود میروید و از آنها برای به دست آوردن این اطلاعات کمک میگیرید و یا با سرچ کردن در اینترنت و خواندن مقالات مختلف دانش خود را بالا میبرید. اینجاست که روزنامهنگاری برند میتواند کلید جذب شما به عنوان یک مشتری باشد.
چگونه یک استراتژی روابط عمومی خوب داشته باشیم؟
مطمئنا شما هم به این فکر کردهاید که روابط عمومی شرکتها، سازمانها و افراد موفق ارتباطات خود را چگونه مدیریت کردهاند که همیشه در مرکز توجه مخاطبان قرار دارند؟ یا چرا همهی برندها و شرکتها نمیتوانند به این شهرت و اعتبار برسند؟ در دنیای پر از رقابت امروز، چگونه میتوان متمایز از سایرین باشیم و جا پای برندهای معروف بگذاریم؟ یک روابط عمومی حرفهای یکی از مهمترین عوامل پیشرفت و موفقیت برند است. و یک استراتژی روابط عمومی خوب سریعترین راه برای رسیدن به شهرت برند است
تفاوت روابط عمومی و بازاریابی
تا به حال به این فکر کردهاید که روابط عمومی و بازاریابی چه فرقی با هم دارند و چرا به هر دوی آنها توجه میشود؟ اگر این سوال برایتان پیش آمده باشد احتمالا این موارد هم از ذهن شما عبور کرده که روابط عمومی چگونه به بازاریابی کمک میکند؟ آیا […]
هوش مصنوعی برای افزایش نرخ بازگشت سرمایه
این روزها که بحث هوش مصنوعی داغ است، روزانه صدها ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته میشود. حالا دیگر نبود ابزار چالش نیست، چالش این است که چطور ابزار موردنیاز خود را پیدا کنیم. در این مقاله 24 ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی کردهایم که به درد دیجیتال […]
تدوین یک برنامه ارتباطی برای روابط عمومی
تصور کنید به کشوری برای اولینبار سفر کردهاید و قرار است خودتان را به جلسهای برسانید. دسترسی به تلفن همراه و نقشه هم ندارید. فکر میکنید بتوانید خودتان را به موقع سر جلسه برسانید؟ حق دارید اگر نتوانید. تصور چنین موقعیتی حتی میتواند ضربان قلب را نامنظم کند و هر […]
چگونه در شبکههای اجتماعی به واکنشهای منفی نظارت کنیم؟
چگونه به کامنتهای منفی در شبکههای اجتماعی پاسخ دهیم؟
برند اورنس یا آگاهی از برند
مردم ابتدا با برند شما آشنا میشوند و سپس محصولات یا خدمات شما را خریداری میکنند. اندازهگیری آگاهی از برند به شما نشان میدهد آیا شناخت برند شما در طول زمان افزایش مییابد یا نه و این روند افزایش آگاهی با چه شیبی جلو میرود. اگر میزان آگاهی از برند […]